Treść głównego artykułu
Szczegóły artykułu
Licencja
Autor/współautor upoważniony przez pozostałych współautorów do ich reprezentowania (autor korespondencyjny) zgłoszonego „utworu” oświadcza, że przysługują mu autorskie prawa do utworu, które nie są ograniczone w zakresie objętym niniejszym oświadczeniem. Utwór jest dziełem oryginalnym i nie narusza praw autorskich innych osób, ani nie jest ograniczony prawami na rzecz osób trzecich. Utwór nie był wcześniej publikowany pod tym samym lub innym tytułem, nie stanowi również części innej publikacji. Utwór nie jest obecnie przedmiotem postępowania w innym wydawnictwie.
Autor/Współautor zgłasza utwór do publikacji w czasopiśmie „Studia Poradoznawcze” i tym samym potwierdza, że:
- Utwór został przygotowany zgodnie z zasadami edytorskimi obowiązującymi w czasopiśmie.
- Utwór zawiera informacje o źródłach finansowania badań, które stanowiły podstawę jego opracowania.
- Wyraża zgodę na przekazanie utworu do podwójnej recenzji, na podstawie której redakcja podejmie decyzję o przyjęciu lub odrzuceniu utworu do publikacji.
- Wyraża zgodę na dokonanie przez redakcję koniecznych zmian utworu wynikających z opracowania redakcyjnego.
- Zobowiązuje się do niezwłocznego dokonania korekty autorskiej utworu, po jego akceptacji przez redakcję. Niedokonanie korekty autorskiej w terminie 14 dni od daty otrzymania materiałów, traktowane będzie za zgodę na wydanie utworu w postaci przekazanej do korekty.
Autor/Współautor udziela Dolnośląskiej Szkole Wyższej nieodpłatnej, nieograniczonej terytorialnie i czasowo nieodpłatnej licencji niewyłącznej na korzystanie z utworu pod warunkiem jego przyjęcia do opublikowania w czasopiśmie „Studia Poradoznawcze”, na następujących polach eksploatacji:
- Utrwalanie, zwielokrotnianie i wytwarzanie egzemplarzy utworu techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową i zapisu elektronicznego.
- Orotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono: wprowadzanie do obrotu, sprzedaż, użyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy, publiczne wystawienie, wyświetlenie, a także publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym, również w sieci Internet.
- Włączenie utworu w skład utworu zbiorowego.
- Tłumaczenia na inne języki i rozpowszechniania tych tłumaczeń.
Autor/Współautor wyraża zgodę na udostępnianie utworu przez Dolnośląską Szkołę Wyższą na licencji:
Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe,
której pełny tekst dostępny jest na stronie internetowej: https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/legalcode
Referencje
-
Alheit, P. (2002). Wywiad narracyjny [Das narrative Interview. Eine Einfuhrung/The narrative interview: An introduction] (A. Kosowska, Trans.). Człowiek – Teraźniejszość – Edukacja, 2(18), 105-107.
Jarow, R. (1999). Antykariera. W poszukiwaniu pracy życia [Creating the work you love: Courage, commitment, and career] (J. P. Listwan, Trans.). Łodź, PL: Nowy Marketing.
Krumboltz, J. D. (1981). A social learning theory of career selection. In D. H. Montrose & C. J. Shinkman (Eds.), Career development in the 1980’s: Theory and practice Springfield, IL: Charles C. Thomas, pp. 43-66.
Krumboltz, J. D. (2009). The happenstance learning theory. Journal of Career Assessment, 2(17), 135-154.
Levin, A. S. & Krumboltz, J. D. (2014). Szczęście to nie przypadek [Luck is no accident: Making the most of happenstance in your life and career] (P. Bucki, Trans.). Sopot, PL: Funky Books.
Minta, J., Siurdyban, M., Szczepińska, A., Zembrzuska, A., & Zielińska-Pękał, D. (2015). Poradnik metodyczny Kalejdoskop Kariery [A Career Kaleidoscope methodological handbook]. Parts 1 and 2. Grodziszcze, PL: „Krzyżowa” Foundation for European Understanding.
Rogers, C. (2002). O stawianiu się osobą [On becoming a person. A therapist view of psychotherapy] (M. Karpiński, Transl.). Poznań, PL: Rebis.
Rogers, C. (1951). Client-centered therapy. Boston, MA: Houghton Mifflin.
Savickas M. L., Nota L., Rossier J., Dauwalder J-P., Duarte M. E., Guichard J., Soresi S., Van Esbroeck R.,& Van Vianen A. E. M. (2009). Life designing: A paradigm for career construction in the 21st century. Journal of Vocational Behavior, Vol. 75/3, pp. 239-250.
Schutze, F. (1983). Prozesstrukturen des Lebensablaufs [Process structures during the life course]. In J. Matthes, A. Pfeifenberger & M. Stosberg (Eds.), Biographie in handlungswissenschaftlicher Perspektive [Biography in an action-theoretical perspective] (pp. 67–156). Nurnberg, Germany: Verlag der Nurnberger Forschungsvereinigung.
Schutze, F. (2012). Analiza biograficzna ugruntowana empirycznie w autobiograficznym wywiadzie narracyjnym: Jak analizować autobiograficzne wywiady narracyjne [Biographical analysis empirically grounded in autobiographical narratives: How to analyse autobiographical narrative interviews]. In K. Kaźmierska (Ed.), Metoda biograficzna w socjologii. Antologia tekstów [The biographical method in sociology: An anthology] Krakow, PL: NOMOS, pp. 141-276.
https://zasobyip2.ore.edu.pl/ – website of the Centre for Education Development. Retrieved 4 March 2017.
http://www.ore.krzyzowa.org.pl/produkty/3 – website of the Krzyżowa Foundation for Mutual Understanding in Europe and Heapmail Internet Solutions, Ltd. Retrieved 4 March 2017.
http://www.ore.hm.pl/produkty/6 – website of Heapmail Internet Solutions. Retrieved 4 March 2017.