Treść głównego artykułu
Abstrakt
Autorka w swoim artykule przedstawia przesłania dla praktyki poradniczej z międzynarodowego kongresu AIOSP/IAEVG (Montpellier, Francja, 2013). W pierwszej części identyfikuje fundamentalne założenia poradnictwa oraz dokonuje charakterystyki misji poradnictwa, do której odwoływało się wielu mówców. Przywołuje sprzeczności i niejednoznaczności posłannictwa poradnictwa akcentowane przez prelegentów i słuchaczy. Kolejno wyodrębnia pokongresowe postulaty zmian. Zamieszcza również wspomnienia o towarzyszących wydarzeniach i spotkaniach ważnych dla dalszej działalności Międzynarodowego Stowarzyszenia Doradców Szkolnych i Zawodowych.
Słowa kluczowe
Szczegóły artykułu
Licencja
Autor/współautor upoważniony przez pozostałych współautorów do ich reprezentowania (autor korespondencyjny) zgłoszonego „utworu” oświadcza, że przysługują mu autorskie prawa do utworu, które nie są ograniczone w zakresie objętym niniejszym oświadczeniem. Utwór jest dziełem oryginalnym i nie narusza praw autorskich innych osób, ani nie jest ograniczony prawami na rzecz osób trzecich. Utwór nie był wcześniej publikowany pod tym samym lub innym tytułem, nie stanowi również części innej publikacji. Utwór nie jest obecnie przedmiotem postępowania w innym wydawnictwie.
Autor/Współautor zgłasza utwór do publikacji w czasopiśmie „Studia Poradoznawcze” i tym samym potwierdza, że:
- Utwór został przygotowany zgodnie z zasadami edytorskimi obowiązującymi w czasopiśmie.
- Utwór zawiera informacje o źródłach finansowania badań, które stanowiły podstawę jego opracowania.
- Wyraża zgodę na przekazanie utworu do podwójnej recenzji, na podstawie której redakcja podejmie decyzję o przyjęciu lub odrzuceniu utworu do publikacji.
- Wyraża zgodę na dokonanie przez redakcję koniecznych zmian utworu wynikających z opracowania redakcyjnego.
- Zobowiązuje się do niezwłocznego dokonania korekty autorskiej utworu, po jego akceptacji przez redakcję. Niedokonanie korekty autorskiej w terminie 14 dni od daty otrzymania materiałów, traktowane będzie za zgodę na wydanie utworu w postaci przekazanej do korekty.
Autor/Współautor udziela Dolnośląskiej Szkole Wyższej nieodpłatnej, nieograniczonej terytorialnie i czasowo nieodpłatnej licencji niewyłącznej na korzystanie z utworu pod warunkiem jego przyjęcia do opublikowania w czasopiśmie „Studia Poradoznawcze”, na następujących polach eksploatacji:
- Utrwalanie, zwielokrotnianie i wytwarzanie egzemplarzy utworu techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową i zapisu elektronicznego.
- Orotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono: wprowadzanie do obrotu, sprzedaż, użyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy, publiczne wystawienie, wyświetlenie, a także publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym, również w sieci Internet.
- Włączenie utworu w skład utworu zbiorowego.
- Tłumaczenia na inne języki i rozpowszechniania tych tłumaczeń.
Autor/Współautor wyraża zgodę na udostępnianie utworu przez Dolnośląską Szkołę Wyższą na licencji:
Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe,
której pełny tekst dostępny jest na stronie internetowej: https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/legalcode
Referencje
- Bauman, Z. (2005). Życie na przemiał. Kraków: Wyd. Literackie.
- Czerkawska, A., Czerkawski, A. (2005). Etyczny wymiar poradnictwa zawodowego. Warszawa: Biblioteka Doradcy Zawodowego KOWEZiU.
- Kargul, J. (2004). Kilka uwag o niebezpieczeństwach poradnictwa. W: Niejednoznaczność poradnictwa, (red.) E. Siarkiewicz, Zielona Góra: Wyd. UZ.
- Potulicka, E. (2010). Pytania o skutki neoliberalizmu. Aspekt społeczny. W: Neoliberalne uwikłania edukacji, (red.) E. Potulicka, J. Rutkowiak, Kraków: Impuls.
- Rutkowiak, J. (2010). Wychylenia wyobraźni. Z myślą o poneoliberalnych przemianach w edukacji. W: Neoliberalne uwikłania edukacji, (red.) E. Potulicka, J. Rutkowiak, Kraków: Impuls.
- Siarkiewicz, E. (2010). Przesłonięte obszary poradnictwa: realia – iluzje – ambiwalencje. Zielona Góra: Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego.
- Siarkiewicz, E., Trębińska-Szumigraj, E., Zielińska-Pękał, D. (2012). Edukacyjne prowokacje. Wykorzystanie etnografii performatywnej w procesie kształcenia doradców. Kraków: Impuls.
- Szumigraj, M. (1998). Poradnictwo jako subtelne narzędzie sprawowania władzy. W: Podstawy poradoznawstwa. (red.) B. Wojtasik, Wrocław: Wyd. U.Wr. s. 21-32.
- Vulliamy, E. (2012). Ameksyka. Wołowiec: Wyd. Czarne.
- Winnicka, E. (2014). Angole. Wołowiec: Wyd.Czarne.