Treść głównego artykułu
Abstrakt
Niniejszy artykuł przedstawia działania federacji Formiris udzielającej wsparcia francuskim nauczycielom i dyrektorom szkół niepublicznych dotowanych przez państwo w departamencie Maine i Loary. W tekście zostały omówione: obszary, organizacja i ocena wsparcia zawodowego indywidualnego i zespołowego dla nauczycieli, w tym również kierowanego do dyrektorów szkół. Następnie przedstawiono perspektywę pracy doradców wspierających nauczycieli i dyrektorów w rozwoju zawodowym oraz jej ocenę przez beneficjentów.
Słowa kluczowe
Szczegóły artykułu
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.
Licencja
Autor/współautor upoważniony przez pozostałych współautorów do ich reprezentowania (autor korespondencyjny) zgłoszonego „utworu” oświadcza, że przysługują mu autorskie prawa do utworu, które nie są ograniczone w zakresie objętym niniejszym oświadczeniem. Utwór jest dziełem oryginalnym i nie narusza praw autorskich innych osób, ani nie jest ograniczony prawami na rzecz osób trzecich. Utwór nie był wcześniej publikowany pod tym samym lub innym tytułem, nie stanowi również części innej publikacji. Utwór nie jest obecnie przedmiotem postępowania w innym wydawnictwie.
Autor/Współautor zgłasza utwór do publikacji w czasopiśmie „Studia Poradoznawcze” i tym samym potwierdza, że:
- Utwór został przygotowany zgodnie z zasadami edytorskimi obowiązującymi w czasopiśmie.
- Utwór zawiera informacje o źródłach finansowania badań, które stanowiły podstawę jego opracowania.
- Wyraża zgodę na przekazanie utworu do podwójnej recenzji, na podstawie której redakcja podejmie decyzję o przyjęciu lub odrzuceniu utworu do publikacji.
- Wyraża zgodę na dokonanie przez redakcję koniecznych zmian utworu wynikających z opracowania redakcyjnego.
- Zobowiązuje się do niezwłocznego dokonania korekty autorskiej utworu, po jego akceptacji przez redakcję. Niedokonanie korekty autorskiej w terminie 14 dni od daty otrzymania materiałów, traktowane będzie za zgodę na wydanie utworu w postaci przekazanej do korekty.
Autor/Współautor udziela Dolnośląskiej Szkole Wyższej nieodpłatnej, nieograniczonej terytorialnie i czasowo nieodpłatnej licencji niewyłącznej na korzystanie z utworu pod warunkiem jego przyjęcia do opublikowania w czasopiśmie „Studia Poradoznawcze”, na następujących polach eksploatacji:
- Utrwalanie, zwielokrotnianie i wytwarzanie egzemplarzy utworu techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową i zapisu elektronicznego.
- Orotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono: wprowadzanie do obrotu, sprzedaż, użyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy, publiczne wystawienie, wyświetlenie, a także publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym, również w sieci Internet.
- Włączenie utworu w skład utworu zbiorowego.
- Tłumaczenia na inne języki i rozpowszechniania tych tłumaczeń.
Autor/Współautor wyraża zgodę na udostępnianie utworu przez Dolnośląską Szkołę Wyższą na licencji:
Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe,
której pełny tekst dostępny jest na stronie internetowej: https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/legalcode
Referencje
- Blanquer, J.-M. (2017). L’école de demain. Propositions pour une Education nationale renovee. Odile Jacob.
- Le Bossé, Y. (2016). Soutenir sans prescrire: Aperçu synoptique de l’approche centrée sur le développement du pouvoir d’agir des personnes et des collectivités. Ardis.
- Brisson, M., & Laborde, F. (2018). Rapport d’information Sénat n° 690,fait au nom de la commission de la culture, de l’éducation et de la communication [złożony 25 lipca 2018]..
- Bucheton, D. (2019). Les gestes professionnels dans la classe. ESF sciences humaines.
- Chauvet, A. (2018). Une approche agile de l’accompagnement. Konferencja z 11 i 12 lipca, Paryż, [materiały papierowe pobrane z biblioteki Wydziału Nauk Edukacyjnych Zachodniego
- Katolickiego Uniwersytetu w Angers].
- Clot, Y. (2012). Entretien. Sciences humaines, 11(242).
- Doublet, M.-H. (2019), Faire l’expérience d’une démarche d’analyse de pratique autogérée: le pari de la confiance. Orientation Scolaire et Professionnelle, 50(1), 13-38.https://doi.org/10.4000/osp.13768
- Kaźmierska, K. (1997), Wywiad narracyjny – technika i pojęcia analityczne. W H. Czyżewski, A. Piotrowski & A. Rakuszewska-Pawełek (Red.), Biografia a tożsamość narodowa
- (s. 35-44). Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego. https://dspace.uni.lodz.pl/xmlui/handle/11089/39504
- Lhotellier, A. (2001). Tenir conseil: Délibérer pour agir. Seli Arslan.
- Pochard, M. (2008). Livre vert sur l’évolution du métier d’enseignant: Rapport au ministre de l’Education nationale. La Documentation française.
- Rosenthal, G. (1990). Rekonstrukcja historii życia. W. J. Włodarek & M. Ziółkowski (Red.), Metoda biograficzna w socjologii (s. 98-112). Wydawnictwo Naukowe PWN.
- Savickas, M.L. (2012). Constructing Carrers: Actors, Agents, and Authors. The Counseling Psychologist, XX(X), s. 1-15. https://doi.org/10.1177/0011000012468339
- Schütze, F. (1983), Biographieforschung und narratives Interview. Neue Praxis, 3, 283-293. https://nbn-resolving.org/urn:nbn:de:0168-ssoar-53147