Treść głównego artykułu
Słowa kluczowe
Szczegóły artykułu
Licencja
Autor/współautor upoważniony przez pozostałych współautorów do ich reprezentowania (autor korespondencyjny) zgłoszonego „utworu” oświadcza, że przysługują mu autorskie prawa do utworu, które nie są ograniczone w zakresie objętym niniejszym oświadczeniem. Utwór jest dziełem oryginalnym i nie narusza praw autorskich innych osób, ani nie jest ograniczony prawami na rzecz osób trzecich. Utwór nie był wcześniej publikowany pod tym samym lub innym tytułem, nie stanowi również części innej publikacji. Utwór nie jest obecnie przedmiotem postępowania w innym wydawnictwie.
Autor/Współautor zgłasza utwór do publikacji w czasopiśmie „Studia Poradoznawcze” i tym samym potwierdza, że:
- Utwór został przygotowany zgodnie z zasadami edytorskimi obowiązującymi w czasopiśmie.
- Utwór zawiera informacje o źródłach finansowania badań, które stanowiły podstawę jego opracowania.
- Wyraża zgodę na przekazanie utworu do podwójnej recenzji, na podstawie której redakcja podejmie decyzję o przyjęciu lub odrzuceniu utworu do publikacji.
- Wyraża zgodę na dokonanie przez redakcję koniecznych zmian utworu wynikających z opracowania redakcyjnego.
- Zobowiązuje się do niezwłocznego dokonania korekty autorskiej utworu, po jego akceptacji przez redakcję. Niedokonanie korekty autorskiej w terminie 14 dni od daty otrzymania materiałów, traktowane będzie za zgodę na wydanie utworu w postaci przekazanej do korekty.
Autor/Współautor udziela Dolnośląskiej Szkole Wyższej nieodpłatnej, nieograniczonej terytorialnie i czasowo nieodpłatnej licencji niewyłącznej na korzystanie z utworu pod warunkiem jego przyjęcia do opublikowania w czasopiśmie „Studia Poradoznawcze”, na następujących polach eksploatacji:
- Utrwalanie, zwielokrotnianie i wytwarzanie egzemplarzy utworu techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową i zapisu elektronicznego.
- Orotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono: wprowadzanie do obrotu, sprzedaż, użyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy, publiczne wystawienie, wyświetlenie, a także publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym, również w sieci Internet.
- Włączenie utworu w skład utworu zbiorowego.
- Tłumaczenia na inne języki i rozpowszechniania tych tłumaczeń.
Autor/Współautor wyraża zgodę na udostępnianie utworu przez Dolnośląską Szkołę Wyższą na licencji:
Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe,
której pełny tekst dostępny jest na stronie internetowej: https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/legalcode
Referencje
- Bańka A. (2010). Mobilność międzynarodowa jako kryzys i zagrożenie tożsamości jednostki. W: K. Popiołek, A. Bańka A. (red.), Kryzysy, katastrofy, kataklizmy w perspektywie psychologicznej (ss. 262–276). Poznań: Stowarzyszenie Psychologia i Architektura.
- Bilon, A., (2010). Poradoznawstwo wobec ogólnej refleksji nad poradnictwem. Edukacja Dorosłych, 1, 55–75.
- Bilon, A., (2016). Strukturacja poradnictwa kariery w Holandii. Między specyfiką kulturową a neoliberalną zmianą. Wrocław: Wydaw. Naukowe DSW.
- Collins, S., Nancy, A., Brown, C., Kennedy, B. (2013). Opinie doradców i opiekunów praktyk na temat kształcenia w obszarze wielokulturowości i sprawiedliwości społecznej. Studia Poradoznawcze, 2, 109–126.
- Corey, G. (2005). Teoria i praktyka poradnictwa i psychoterapii. Tłum. K. Mazurek. Poznań: Zysk i S-ka.
- Dec, J. (2012). Poradnictwo dla osób z grup marginalizowanych – „streetworking”. Studia Poradoznawcze, 1, 129–141.
- Drabik-Podgórna, V. (2005). Innowacja edukacyjna. Aplikacja rozwiązań francuskich w polskim poradnictwie zawodowym. Kraków: Impuls.
- Feltham, C., Horton, I. (2013). Psychoterapia i poradnictwo, t. 2. Gdańsk: GWP.
- Gajdamowicz, H. (2010). Kazimierz Sośnicki – Twórca pedagogiki aksjologicznej. Pobrano z: http://dydaktyka.uni.lodz.pl/wp-content/uploads/2012/01/2010_Gajdamowicz1.pdf (6.10.2017).
- Holt, J. (1981). O „pomocy” i specjalistach od pomagania. W: K. Jankowski (red.), Psychologia w działaniu. Warszawa: Czytelnik.
- Kargulowa, A. (1996), Przeciw bezradności. Nurty, opcje, kontrowersje w poradnictwie i poradoznawstwie. Wrocław: Wydaw. Uniwersytetu Wrocławskiego.
- Kargulowa, A. (2004). O teorii i praktyce poradnictwa. Odmiany poradoznawczego dyskursu. Podręcznik akademicki. Warszawa: PWN.
- Kargulowa, A. (2010). Zmiany w polskim poradnictwie. Edukacja Dorosłych, 1, 9–26.
- Kargulowa, A. (2014). 34 lata poradoznawstwa. „Taniec czasu” w budowaniu dyscypliny. Edukacja Dorosłych, 2, 53–68.
- Karwińska, A. (2008). Odkrywanie socjologii. Podręcznik dla ekonomistów. Warszawa: PWN.
- Kownacka, E., Piegat-Kaczmarczyk, M., Rejmer-Ronowicz, Z., Smoter, B. (2007). Podejście wielokulturowe w doradztwie zawodowym. Praktyczny poradnik dla doradcy zawodowego pracującego z klientem odmiennym kulturowo. Warszawa: Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej.
- Launikari, M., Puukari, S. (red.) (2007). Poradnictwo i doradztwo multikulturowe. Podstawy teoretyczne i najlepsze praktyki w Europie. Warszawa: Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej.
- Malewski, M. (1998). Teorie andragogiczne. Metodologia teoretyczności dyscypliny naukowej. Wrocław: Wydaw. Uniwersytetu Wrocławskiego.
- McLeod, J. (2003). An Introduction to Counselling. Philadelphia: Open University Press.
- Minta, J., Kargul, J. (2016). Significance of educational and vocational counselling in lowskilled people’s narratives. British Journal of Guidance & Counselling, 44 (2), 210–220.
- Morys-Gieorgica, G., Woynarowska, A. (2003). Poradnictwo zawodowe na świecie. Refleksje ze Światowej Konferencji Poradnictwa Zawodowego. Zeszyt informacyjno-metodyczny doradcy zawodowego. Warszawa: Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
- Paszkowska-Rogacz, A., Olczak, E., Kownacka, E., Cieślikowska, D. (2006). Doradztwo zawodowe a wyzwania międzykulturowe. Warszawa: Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej.
- Rogers, C. (1991). Terapia nastawiona na klienta. Grupy spotkaniowe. Tłum. A. Dodziuk, E. Knoll. Wrocław: Thesaurus – Press.
- Skałbania, B. (2009). Poradnictwo pedagogiczne. Przegląd wybranych zagadnień. Kraków: Impuls.
- Skałbania, B. (2011). Diagnostyka pedagogiczna: wybrane obszary badawcze i rozwiązania praktyczne. Kraków: Impuls.
- Słowik, A. (2016). Transnarodowe sieci poradnicze polskich emigrantów. Wrocław: Wydaw. Naukowe DSW.
- Szumigraj M. (1998). Poradnictwo jako subtelny instrument sprawowania władzy. W: B. Wojtasik (red.), Z podstaw poradoznawstwa, t. 2. Wrocław: Wydaw. Uniwersytetu Wrocławskiego.
- Usher, R. (1996). A critique of the neglected epistemological assumption of educational research. W: D. Scott, R. Usher (red.), Understanding Educational Education. London – New York: Routledge.
- Wojtasik, B. (2012). Refleksje na temat stanu polskiego poradnictwa. Studia Poradoznawcze, 1, 35–47.
- Zaremba, L. (2009). Analiza rozwiązań systemowych w obszarze poradnictwa psychologicznego i pedagogicznego w krajach Unii Europejskiej i w krajach EFTA/EOG. Warszawa: Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej.
- Ząbek, (2013). Antropologia stosowana. Warszawa: Katedra Etnologii i Antropologii Kulturowej.
- Zielińska-Pękał, D. (2007). Iluzje, interpretacje, iluminacje: o przekazie telewizyjnym – badacze i gimnazjaliści. Kraków: Impuls.
- Zierkiewicz, E. (2016). Biogram prof. dr hab. Alicji Kargulowej. Rocznik Andragogiczny, 23, 15–39.
- Żurek, M. (2014). Działalność Biur Karier w Stanach Zjednoczonych Ameryki. Edukacja Ustawiczna Dorosłych, 4 (87), 79–91.