Treść głównego artykułu
Abstrakt
Proponowany tekst podejmie analizę konceptu tożsamości kulturowej jednostki w perspektywie tradycji grupy – dziedziczonej kultury oraz wyzwań związanych z transmisją dziedzictwa w warunkach zmiany kulturowej sterowanej zmianami politycznymi i społecznymi.
Słowa kluczowe
Szczegóły artykułu
Licencja
Autor/współautor upoważniony przez pozostałych współautorów do ich reprezentowania (autor korespondencyjny) zgłoszonego „utworu” oświadcza, że przysługują mu autorskie prawa do utworu, które nie są ograniczone w zakresie objętym niniejszym oświadczeniem. Utwór jest dziełem oryginalnym i nie narusza praw autorskich innych osób, ani nie jest ograniczony prawami na rzecz osób trzecich. Utwór nie był wcześniej publikowany pod tym samym lub innym tytułem, nie stanowi również części innej publikacji. Utwór nie jest obecnie przedmiotem postępowania w innym wydawnictwie.
Autor/Współautor zgłasza utwór do publikacji w czasopiśmie „Studia Poradoznawcze” i tym samym potwierdza, że:
- Utwór został przygotowany zgodnie z zasadami edytorskimi obowiązującymi w czasopiśmie.
- Utwór zawiera informacje o źródłach finansowania badań, które stanowiły podstawę jego opracowania.
- Wyraża zgodę na przekazanie utworu do podwójnej recenzji, na podstawie której redakcja podejmie decyzję o przyjęciu lub odrzuceniu utworu do publikacji.
- Wyraża zgodę na dokonanie przez redakcję koniecznych zmian utworu wynikających z opracowania redakcyjnego.
- Zobowiązuje się do niezwłocznego dokonania korekty autorskiej utworu, po jego akceptacji przez redakcję. Niedokonanie korekty autorskiej w terminie 14 dni od daty otrzymania materiałów, traktowane będzie za zgodę na wydanie utworu w postaci przekazanej do korekty.
Autor/Współautor udziela Dolnośląskiej Szkole Wyższej nieodpłatnej, nieograniczonej terytorialnie i czasowo nieodpłatnej licencji niewyłącznej na korzystanie z utworu pod warunkiem jego przyjęcia do opublikowania w czasopiśmie „Studia Poradoznawcze”, na następujących polach eksploatacji:
- Utrwalanie, zwielokrotnianie i wytwarzanie egzemplarzy utworu techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową i zapisu elektronicznego.
- Orotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono: wprowadzanie do obrotu, sprzedaż, użyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy, publiczne wystawienie, wyświetlenie, a także publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym, również w sieci Internet.
- Włączenie utworu w skład utworu zbiorowego.
- Tłumaczenia na inne języki i rozpowszechniania tych tłumaczeń.
Autor/Współautor wyraża zgodę na udostępnianie utworu przez Dolnośląską Szkołę Wyższą na licencji:
Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe,
której pełny tekst dostępny jest na stronie internetowej: https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/legalcode
Referencje
- Bauman, Z. (1994). Dwa szkice moralności ponowoczesnej. Warszawa: Instytut Kultury.
- Bauman, Z. (1998). Prawodawcy i tłumacze, tłum. A. Ceynowa i J. Giebułtowski, Warszawa: Wydawnictwo IFiS PAN.
- Bauman, Z. (2001). Tożsamość – jak była, jest i po co? [w:] A. Jawłowska (red.) Wokół problemów tożsamości, Warszawa: LTW, s. 8–25.
- Bauman, Z. (2005). Europa niedokończona przygoda, tłum. T. Kunz, Kraków: Wydawnictwo Literackie.
- Boski, P. (2009). Kulturowe ramy zachowań społecznych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
- Buber, M. (1993). Problem człowieka, tłum. R. Reszke, Warszawa: Biblioteka Aletheia – Wydawnictwo Spacja.
- Burszta, W.J. (2004). Różnorodność i tożsamość. Antropologia jako kulturowa refleksyjność. Poznań: Wydawnictwo Poznańskie.
- Braudel, F. (1999). Historia i trwanie, tłum. B. Geremek, Warszawa: Czytelnik.
- Brezinka, W. (2007). Wychowanie i pedagogika w dobie przemian kulturowych, tłum. J. Kochanowicz. Kraków: WAM.
- Clifford, J. (2000). Kłopoty z kulturą. Dwudziestowieczna etnografia, literatura i sztuka, tłum. E. Dżurak, J. Iracka i in. Warszawa: Wydawnictwo KR.
- Geertz C. (2005). Interpretacja kultur. Wybrane eseje, tłum. M. Piechaczek. Kraków: Wyd. UJ.
- Kmita, J. (1982). O kulturze symbolicznej. Warszawa: PWN
- Kunce, A. (2004). Zlokalizować tożsamość, [w:] W. Kaluga (red.). Dylematy wielokulturowości. Kraków: Universitas, s. 79–97.
- Mamzer, H. (2000). Tożsamość jednostki w obliczu wielokulturowości, [w:] T. Lewowicki i in.(red.). Edukacja wielokulturowa w Polsce i na świecie. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, s. 67–79.
- Mathews, G. (2005). Supermarket kultury. Globalna kultura – jednostkowa tożsamość, tłum. E. Klekot. Warszawa: PIW.
- Gromkowska-Melosik, A., Melosik, Z. (red.) (2012). Tożsamości w społeczeństwie współczesnym: pop-kulturowe (re)interpretacje. Kraków: Impuls.
- Melosik, Z., Szkudlarek, T. (2009). Kultura, tożsamość i edukacja – migotanie znaczeń. Kraków; Impuls.
- Misiejuk, D. (2013). Dziedzictwo i dziedziczenie w kontekście procesów socjalizacji. Białystok: Trans Humana Wydawnictwo Uniwersyteckie.
- Mróz, T., Nomadyczność wieloznaczna, wieloznaczność nomadyczna, czyli o wzorach osobowości Zygmunta Baumana. DOI:10.14746/r.2014.2.14 (dokument PDF) dostęp 11.10.2017.
- Nikitorowicz, J. (2005). Kreowanie tożsamości dziecka. Wyzwania edukacji międzykulturowej. Gdańsk: GWP