Treść głównego artykułu
Szczegóły artykułu
Licencja
Autor/współautor upoważniony przez pozostałych współautorów do ich reprezentowania (autor korespondencyjny) zgłoszonego „utworu” oświadcza, że przysługują mu autorskie prawa do utworu, które nie są ograniczone w zakresie objętym niniejszym oświadczeniem. Utwór jest dziełem oryginalnym i nie narusza praw autorskich innych osób, ani nie jest ograniczony prawami na rzecz osób trzecich. Utwór nie był wcześniej publikowany pod tym samym lub innym tytułem, nie stanowi również części innej publikacji. Utwór nie jest obecnie przedmiotem postępowania w innym wydawnictwie.
Autor/Współautor zgłasza utwór do publikacji w czasopiśmie „Studia Poradoznawcze” i tym samym potwierdza, że:
- Utwór został przygotowany zgodnie z zasadami edytorskimi obowiązującymi w czasopiśmie.
- Utwór zawiera informacje o źródłach finansowania badań, które stanowiły podstawę jego opracowania.
- Wyraża zgodę na przekazanie utworu do podwójnej recenzji, na podstawie której redakcja podejmie decyzję o przyjęciu lub odrzuceniu utworu do publikacji.
- Wyraża zgodę na dokonanie przez redakcję koniecznych zmian utworu wynikających z opracowania redakcyjnego.
- Zobowiązuje się do niezwłocznego dokonania korekty autorskiej utworu, po jego akceptacji przez redakcję. Niedokonanie korekty autorskiej w terminie 14 dni od daty otrzymania materiałów, traktowane będzie za zgodę na wydanie utworu w postaci przekazanej do korekty.
Autor/Współautor udziela Dolnośląskiej Szkole Wyższej nieodpłatnej, nieograniczonej terytorialnie i czasowo nieodpłatnej licencji niewyłącznej na korzystanie z utworu pod warunkiem jego przyjęcia do opublikowania w czasopiśmie „Studia Poradoznawcze”, na następujących polach eksploatacji:
- Utrwalanie, zwielokrotnianie i wytwarzanie egzemplarzy utworu techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową i zapisu elektronicznego.
- Orotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono: wprowadzanie do obrotu, sprzedaż, użyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy, publiczne wystawienie, wyświetlenie, a także publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym, również w sieci Internet.
- Włączenie utworu w skład utworu zbiorowego.
- Tłumaczenia na inne języki i rozpowszechniania tych tłumaczeń.
Autor/Współautor wyraża zgodę na udostępnianie utworu przez Dolnośląską Szkołę Wyższą na licencji:
Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe,
której pełny tekst dostępny jest na stronie internetowej: https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/legalcode
Referencje
- Bańka, A. (2017). Ewolucja potrzeb i kontekstów rozwoju transnarodowego poradnictwa zawodowego/Evolution of needs and contexts of development in transnational vocational counselling. Studia Poradoznawcze/Journal of Counsellogy, Vol. 6, s. 13–43/161–189.
- Bilon, A., Kargul, J. (2012). Społeczno-kulturowe konteksty definiowania roli doradcy/Socio-Cultural Contexts for Defining the Role of Counsellors. Studia Poradoznawcze/Journal of Counsellogy , Vol 1. s. 85–109/265–287.
- Bilon, A. (2013). Współczesne tendencje w badaniach poradnictwa kariery/ Career Counselling: Current Trends in Research and Theory. Studia Poradoznawcze/Journal of Counsellogy. Vol. 2. s. 42–63/218–236.
- Bilon. A. (2016). Strukturacja poradnictwa kariery w Holandii. Między specyfiką kulturową a neoliberalną zmianą, Wydawnictwo Naukowe DSW, Wrocław.
- Casanova M. L, Bilon, A., Alexander, R., Toiviainen, S., Albien, A.-J. Lawthom, R. Joaquim Luis Coimbra, J.L., (2020). Sprawiedliwość społeczna w doradztwie zawodowym i poradnictwie (Career Guidance and Counselling – CGC) jako postulat niezbędny do wspierania nawigowania życiem w szybko zmieniającym się świecie. Sympozjum 17. edycji konferencji EARA Nastolatki w gwałtownie zmieniającym się świecie. 2–5 września 2020 roku/The Symposium: “Social justice in Career Guidance and Counselling as a requirement to navigate a fast-paced world” at the 17th EARA Conference – Adolescence in a rapidly changing world, 2–5 September, 2020. Studia Poradoznawcze/Journal of Counsellogy, Vol. 9. s. 257–262/534–538.
- Cohen-Scali, V. (2019). Myśląc o poradnictwie zawodowym młodzieży w kontekście nowych interwencji projektowania kariery i życia (Life Design)/ Thinking about youth’s vocational counseling in the context of renewed career and Life Design (LD) interventions. Studia Poradoznawcze/Journal of Counsellogy. Vol. 8. s. 15–30/237–250.
- Collins, S., Arthur, N., Brown, C., Kennedy, B. (2013). Opinie doradców i opiekunów praktyk na temat kształcenia w obszarze wielokulturowości i sprawiedliwości społecznej / Counsellor and Supervisor Views of Multicultural and Social Justice Educiational. Studia Poradoznawcze/Journal of Counsellogy, Vol. 2. s. 109–126/279–295.
- Czerkawska, A. (2018). Ku dialogicznej więzi w poradnictwie humanistycznie zorientowanym/Towards a dialogical bond in a humanistic-oriented Counseling. Studia Poradoznawcze/Journal of Counsellogy, Vol. 7. s. 129–146/333–349.
- Di Fabio, A. (2014). Poradnictwo kariery i psychologia pozytywna w XXI wieku. Nowe konstrukty i sposoby oceny skuteczności działań doradczych/Career counselling and positive psychology in the 21st. Century: New constructs and measures for evaluating the effectiveness of intervention. Studia Poradoznawcze/Journal of Counsellogy. Vol. 3, s. 13–40/193–213.
- Drabik-Podgórna, V. (2005). Innowacja edukacyjna. Aplikacja rozwiązań francuskich w polskim poradnictwie zawodowym. Kraków: Impuls.
- Duarte, M.E. (2014). Poradnictwo w konstruowaniu życia. Cele, procesy, instrumenty/Life- -designing: Objectives, processes, instruments. Studia Poradoznawcze/ Journal of Counsellogy, Vol. 3. s. 41–71/214–230.
- Duarte, M. E. (2019). Zadzieżgnięcie więzi: „Jesteś odpowiedzialny za twoją różę”/Establishing ties: „You are responsible for your rose”. Studia Poradoznawcze/Journal of Counsellogy, Vol. 8, s. 222–229/432–439.
- Gamatos,L. (2015). Wartości emancypacyjne szkoły a projekty włączające ideę Uczenia się Opartego na Pracy: jednomyślność czy sprzeczność?/ School’s liberating values and Initial VET that incorporates Work Based Learning: a contradiction? Studia Poradoznawcze/Journal of Counsellogy, Vol. 4. s. 106–117/283–292.
- Guichard, J. (2016). Poradnictwo konstruowania życia i pracy na rzecz budowy zrównoważonego ludzkiego świata/ Life- and working-design interventions for constructing a sustainable human(e) world. Studia Poradoznawcze/Journal of Counsellogy, Vol. 5. s. 13–23/179–190.
- Guichard, J. (2018a). Doradztwo dotyczące zatrudnienia a poradnictwo Life Design: cele główne i szczegółowe oraz podstawy interwencji poradniczych/ Employability guidance & life design counselling: Objectives, ends and foundations of career and life design interventions. Studia Poradoznawcze/Journal of Counsellogy, Vol. 7. s. 21–56/235–266.
- Guichard, J. (2018b). Dialog konstruowania życia – Life Design. Nowa forma wspierających interwencji poradniczych/ Life Design Dialogue – A New Form of Career and Life Design Interventions. Studia Poradoznawcze/Journal of Counsellogy, Vol.7. s. 57–97/267–304.
- Guichard, J. (2018c). Jakie interwencje w poradnictwie kariery i konstruowania życia mogą przyczynić się do globalnego, humanitarnego, sprawiedliwego i zrównoważonego rozwoju?/ What career and life design interventions may contribute to global, humane, equitable and sustainable development?. Studia Poradoznawcze/Journal of Counsellogy, Vol. 7. s. 99–127/305–331.
- Hodkinson, P. (2008). Understanding career decision-making and progression: Careership revisited. The Fifth John Killeen Memorial Lecture, October 2008. Retrieved from http://www.cegnet.co.uk/uploads/resources/ Careership.pdf.
- Kargulowa, A. (2012). Poradnictwo ery komunikacji satelitarnej/Counselling in the satellite communication era. Studia Poradoznawcze/Journal of Counsellogy. Vol. 1. s. 19–34/201–215.
- Kargulowa A. (2016). Discourses of Counsellogy: Toward an Anthropology of Counselling. Kraków: Societas Vistulana.
- Kassan, A.; Green, A. R.; Nathoo, J. (2017). Kompetencje wielokulturowego doradcy pracującego z młodzieżą. Fenomenologiczne badania doświadczeń klientów/ Multicultural Counselling Competencies with Newcomer Youth: A Phenomenological Study of Client Experiences. Studia Poradoznawcze/Journal of Counsellogy, Vol. 6. s. 75–96/221–241.
- Kola, A.M. (2020). Teoria i praktyka poradnictwa w kształceniu pracowników socjalnych w Polsce/ Theory and practice of counsellogy in the education of social workers in Poland. Studia Poradoznawcze/Journal of Counsellogy, Vol. 9. s. 206–234/485–510.
- Lenart, J. (2020). Od tradycyjnego poradnictwa zawodowego dla młodzieży do poradnictwa konstruowania kariery i życia. Ciągłość i zmiana/ From traditional career guidance to life design counselling. Continuity and change. Studia Poradoznawcze/Journal of Counsellogy, Vol. 9. s. 24–43/304–321.
- Mendel, M. (2016). Doradztwo w uczelni związane z potwierdzaniem efektów uczenia się kandydatów przed startem na studia/ Pre-enrolment RPL guidance for candidates at HEIs. Studia Poradoznawcze/Journal of Counsellogy, Vol. 5. s. 95–106/ 259–270.
- Minta, J. (2016). Tranzycje w konstruowaniu karier przez młodych dorosłych. Przesłania dla poradnictwa. Wrocław: Wyd. Nauk. DSW.
- Misiejuk, D. (2017). Konstruowanie tożsamości kulturowej wyzwaniem dla międzykulturowego poradnictwa/ Constructing cultural identity as a challenge for international counselling Studia Poradoznawcze/Journal of Counselling, Vol. 6. s. 44–57/190–203.
- Naraghi, N. M., Kassan, A., Herzog, A. (2020). Fenomenologiczna analiza kulturowej tranzycji nowo przybyłej młodzieży. Przesłanki dla poradnictwa międzykulturowego/ A phenomenological analysis of cultural transition among newcomer youth. The rationale for intercultural counseling. Studia Poradoznawcze/Journal of Counselling, Vol. 9, s. 140–170/420–448.
- Podgórny, M., Drabik-Podgórna, V. (2015). Jak rozpoznać coaching? Przyczynek do dyskusji nad coachingiem w refleksji andragogicznej i poradoznawczej/ /How to recognize coaching: A voice in the discussion of coaching in andragogy and counsellogy. Studia Poradoznawcze/ Journal of Counsellogy. Vol. 4. s 30–51/209–229.
- Ribeiro, A. M., da Conceição Coropos Uvaldo M., da Silva F. F. (2016). Znaczenie relacji rodzajowych w konstruowaniu tożsamości pracowniczych. Studium przypadku brazylijskich pracowników obszaru miejskiego/ Impact of gender relations on the narrative patterns of working identity constructions: A case study with Brazilian urban workers. Studia Poradoznawcze/Journal of Counselling. Vol. 5. s. 71–91/237–256.
- Roberts, K. (2009). Opportunity structures then and now. Journal of Education and Work, 22, 355–368. doi:10.1080/13639080903453987
- Rosalska, M. (2018). Doradztwo akademickie jako forma wspierania karier edukacyjnych i zawodowych studentów/Academic advising as form of support for students’ educational and professional careers. Studia Poradoznawcze/Journal of Counsellogy. Vol. 7. s. 163–175/ 367–378.
- Rose, N. (1990). Governing the enterprising self. w: P. Heelas & P. Morris (Eds.), The values of the enterprise culture—The moral debate (pp. 141–164). London, UK: Unwin Hyman.
- Słowik, A. (2012). Trajektoria uczenia się emigrantów w sytuacji doświadczania „zawieszenia” (floating). Ku rozumieniu poradnictwa międzykulturowego/The Learning Trajectory of Emigrants during the Experience of ‘Floating’. Towards the Meaning of Intercultural
- Counselling. Studia Poradoznawcze/Journal of Counselling. Vol. 1.s. 48–68/228–247.
- Słowik, A. (2017). O problemach w transnarodowym środowisku drugiego pokolenia polskich emigrantów w Niemczech/ Problems in transnational environment of second generation Polish emigrants in Germany. Studia Poradoznawcze/Journal of Counselling. Vol. 6. s. 97–118/242–262.
- Słowik, A. (2020). Poradnictwo w życiu polskiego emigranta/ Counselling in the life of Polish emigrants. Studia Poradoznawcze/Journal of Counsellogy, Vol. 9. s. 93–117/371–395.
- Szumigraj, M. (2011). Poradnictwo kariery. Systemy i sieci. Warszawa: Łośgraf.
- Wojtasik, B. (1993). Doradca zawodu. Studium teoretyczne z zakresu poradoznawstwa. Wrocław: Wyd. UWr.
- Zielińska-Pękał, D. (2012). Od pomocy do przemocy w poradnictwie: Dwie narracje/From Helping to Hurting in Counselling: Two Narrations. Studia Poradoznawcze/Jounal of Counsellogy, Vol 1. s. 110–125/294–309.